من نیز...

بنا بر تمام شواهد و مدارک موجود در این وبلاگ و در زندگی شخصیم، اعتراف می کنم که " من نیز یک م.ح.ار.ب هستم"!...مرا نیز اعدام کنید...


زمین جای فرشتگانی که درآن محبوس بودند نبود، آنان به جایی بازگشتند که به آن تعلق داشتند...

تاسفم نه بابت پروازتان به پاس داشتِ عشق و آزادی است ، بلکه به خاطر خودمان است که هیچ وقت نشناختیمتان و نخواهیمتان شناخت...تاسفم برای دوستان نزدیکتان است که غم از دست دادنتان را در انبوه ِ تفکرات جاهلانه و زمینی خویش گم می کنند...مگر نمی دانند شما از جنس زمین نبودید که این چنین زمینی وار به سوگتان نشسته اند؟!!

مرحبا می گوییم به پدران و مادران شیر دلی که با وجود از دست دادن فرشته ی زندگیشان، هنوز هم همچون کوه استوارند و تن به خواسته های ناپاک این سلاخان آدم کش نداده اند و حرمت خون فرزندانشان را از بین نبرده اند...سرت را بالا بگیر مادر داغدارم! لبخند بزن پدر پیرم! ما همه فرزندان شماییم و به شمایی که چنین فرزندان آزاده ای آفریدید افتخار می کنیم و به شجاعتشان غبطه می خوریم.

قهرمان سازی نمی کنم! نه! بیشتر از تو هم او را دوست نداشتم...بیشتر از تو هم او را ندیده ام...بیشتر از تو هم به او نزدیک نبوده ام...نه بیشتر از تو ، نه مادرش، نه پدرش، نه دوستان و نه همکارانش!

اما همین قدر می دانم که برای کسانی سوگواریم که با وجود دانستن همه ی خطرها ، حاضر شدند "جان" را که برای تو این قدر مهم است و عزیز، در راه آزادی و عشق، در راه خوشبختی ما، به این جلادان بفروشند تا بفهمیم فرق آن که "جان"ش را فروخت و آن که "روح"ش را ،در چیست...می قهمیم آیا؟!

که ما روحمان را با تن دادن به ظلم و جور به اینان می فروشیم و آنها جانشان را برای باز پس گرفتن روح ما به اینان فروختند...

کدام شرم آور است؟

چه کسی باید سرش را به زیر بیندازد و چه کسی باید سرش را بالا نگه دارد؟

چه کسی باید در فقدان چیزهایی که از دست داده است بگرید؟شما سالهاست که همه چیزتان را در این خودخواهی از دست داده اید و خودتان نمی دانید!

چه کسی برای آزادی و عشق زیست و از مرگ و شهادت نترسید  و چه کسی حاضر است آزادی و عشق را در راه حفظ جانش به لجن بکشد و دیگران را هم فقط برای خاطر خودش دوست دارد؟!!

چه کسی نمی فهمد که "جان" فقط متعلق به خودش است و" آزادی" و" عشق " متعلق به همه ی انسان ها؟!!

چه کسی نمی فهمد؟تو که فکر می کنی دوستان و هموطنانت برای پخش عکس و فیلمشان در دنیا و voa بود که به خیابان ها ریختند و شهید شدند!!

تو که تا قبل از آن روز لعنتی عاشورا و آن اتفاقِ شوم،حتا از هیچ چیز خبر هم نداشتی! حتا برای مرگ هیچ کدام از هموطنانت قطره ای هم اشک نریخته بودی و ذره ای هم غم به دلت راه نداده بودی!

تویی که بین مرگ یک دوست و مرگ یک هم وطنِ دیگر فرق می گذاری!!

تویی که فکر می کنی "مرگ خوب است ولی برای همسایه"!!

کدام یک خودخواه تر هستیم؟!!

من یا تو؟